fredag 29 maj 2015

Ove på besök! - Dennis

På påsklovet så skulle Ove följa med mig hem. Jag var tvungen att utsätta Ove för något han aldrig skulle tänka sig göra.


När vi kom hem till mig så började Ove gnälla direkt. När vi kom in i hallen ville Ove ändra på precis allt, nästan. Det ända Ove tyckte var bra med hallen var våran byrå. Ove tyckte att byrån var snyggt och prydligt ren och i lådorna låg det som skulle ligga där.

När vi kom upp på övervåningen och fram till min dator så frågade Ove direkt: Vad är det för en låda?!
Ove hade aldrig sett en sådan dator.

När vi skulle börja med "utmaningen" för Ove så började Ove på en fråga som jag inte lät honom avsluta. Jag sa till Ove att han skulle vara lugn. Ove gjorde som jag sa och vi kunde äntligen öppna spelet. Spelet var inte vilket som helst utan ett av mina favoritspel. Counter strike - Global Offensive. Ove tyckte att det var väldigt svårt till en början med alla knappar som man måste hålla reda på. Men Ove vande sig. Först var det uppvärmning sedan match. När matchen började var Ove taggad på att spela. Men det första som hände var att Ove gick och schmack dog. Ove vart så jävla förbannad att han ville slå sönder mitt tangentbord. Matchen gick fort och vi vann med 16 - 12. Ove var riktigt nöjd och ville spela mer men jag sa: Nehe du Ove det får bli nästa gång! Ove tackade för att han fick komma hem till mig och att han såg fram emot att följa med nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar